kaart klein
Zoek op kaart
Image Map
Sluiten

Reisvoorwaarden

Reisvoorwaarden

Algemeen
Onze Algemene Reisvoorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten betreffende accommodatie en/of vervoer die met Gustocamp worden gesloten en zijn een onverbrekelijk onderdeel van de reisovereenkomst. Neem daarom vooraf goed kennis van de inhoud van deze voorwaarden. Zowel wij als jullie vinden hierin onze rechten en plichten.

Er komt een overeenkomst tot stand tussen jullie en Gustocamp met betrekking tot een accommodatie die wordt aangeboden op de website indien:
a) je akkoord gaat met de algemene reisvoorwaarden van Gustocamp
b) je je persoonlijke gegevens invult om de reservering te maken en vervolgens de reservering definitief maakt d.m.v. de knop "Boeken"
of wanneer je de boeking telefonisch of per e-mail maakt.

Gustocamp laat haar verkoop door verkoopagenten in de diverse Europese landen uitvoeren. Deze agenten zijn vooraf beoordeeld en gescreend en voldoen met hun algemene boekingsvoorwaarden aan de lokale regelgeving.

Reserveren
Hoe reserveer ik mijn vakantie?
Je kunt telefonisch of via internet reserveren. Deze manier van boeken is voor jullie en Gustocamp bindend tenzij dat Gustocamp bepaalt dat de boeking geen doorgang kan vinden. Iedere boekingsopdracht wordt door Gustocamp bevestigd met een factuur/ boekingsbevestiging. Heb je deze niet binnen 5 dagen na reservering in het bezit, dan dien je onmiddellijk contact op te nemen met Gustocamp.

Herroepingsrecht
Gustocamp wijst je erop dat reserveringen die je maakt wettelijk definitief zijn. Een herroepingsrecht (de zogeheten afkoelperiode) is niet van toepassing op diensten betreffenden reisovereenkomsten zoals door Gustocamp geleverd.

Aankomst en vertrek
De minimale huurperiode bedraagt 3 of 5 nachten in het voorseizoen en 7 nachten in het hoogseizoen (dit geeft de boekingskalender aan). Tijd van aankomst en vertrek zijn respectievelijk tussen 16.00 uur en 19.00 uur en tussen 07.00 uur en 10.00 uur.

Vaak is het ideaal om 's nachts al te rijden om zo files en wachttijden te voorkomen. Ben je eerder op de camping dan de inchecktijd? Dan kun je wel al gebruikmaken van de faciliteiten op de camping (vanaf 10.00 uur 's ochtends, het zou kunnen zijn dat deze tussen de middag gesloten zijn), maar je kunt nog geen gebruikmaken van de accommodatie. Pas vanaf 16.00 uur kun je je melden bij de medewerkers ter plaatse om in te checken. Accommodaties dienen door onze medewerkers eerst te worden geïnspecteerd en te worden schoongemaakt. Bij vertraging en verwachte verlate aankomst is de cliënt verplicht dit rechtstreeks telefonisch aan het verkoopkantoor (tijdens kantooruren) en/of de beheerder ter plaatse (telefoonnummer zie reisbescheiden) te melden. Is hieraan niet voldaan, dan blijft de accommodatie maximaal 24 uur gereserveerd.

Hoofdboeker
De hoofdboeker van de reis moet minimaal 18 jaar zijn op het moment van boeken. Hij/zij is hoofdelijk aansprakelijk voor alle medereizigers die worden aangemeld. Alle correspondentie wordt gevoerd via het e-mail adres (of post adres indien niet anders mogelijk) van de hoofdboeker. Er zijn campings die geen reservering accepteren van een reisgezelschap bestaande uit jongeren. Wij houden ons daarom het recht voor, om die reserveringen te weigeren.

Maximaal toegestane personen
Bewoning van de door jullie gereserveerde accommodatie met meer dan het maximaal aantal toegestane personen (inclusief kinderen en baby's) zoals vermeld op onze website is niet toegestaan. De accommodatie beheerder kun je in dit geval toegang weigeren tot de accommodatie. Je hebt hierbij geen recht op schadevergoeding. Het is niet toegestaan bezoekers te ontvangen of te laten overnachten zonder voorafgaande goedkeuring van de accommodatie beheerder.

Voorboeken
Wil je nu al voorboeken voor volgend jaar? Geen probleem, neem dan contact met ons op, tel. 070 710 14 16 of mail naar info@gustocamp.nl.
Voorboekingen mogen tot 31 december van het jaar van boeking gratis worden geannuleerd. De aanbetaling bedraagt 20% van de totaalsom. Uiterlijk 6 weken voor aankomst betaal je het restbedrag.
Let op: voorboekingen gemaakt op de campings/binnen 2 weken na thuiskomst geven geen garantie dat je de geboekte/aangevraagde accommodatie ook definitief gereserveerd heeft. Pas als je een bevestiging met reserveringsnummer van Gustocamp ontvangt, is de boeking definitief.
Prijzen en voorwaarden van de voorboekingen kunnen in de loop van het seizoen gewijzigd worden.

Reissom/Betalingen

Reissom en kosten
De prijzen zijn per wooneenheid per week, tenzij anders vermeld. Overige en extra kosten staan altijd afzonderlijk vermeld, zij dienen over de gehele verblijfsduur te worden betaald en zijn niet bij de prijzen inbegrepen. In geval van aanbiedingen, waarbij enkele dagen of één week gratis verblijf wordt aangeboden, worden hiervoor de goedkoopste dagen of week genomen. Een combinatie van kortingen is niet mogelijk. Voor alle reserveringen geldt dat bij latere aankomst of vervroegd vertrek de gehele gereserveerde periode is verschuldigd.
Per boeking zijn € 29,00 reserveringskosten verschuldigd. Op het moment van boeken (tot maximaal 1 week na het boeken) kun je ervoor kiezen om een annuleringsverzekering voor deze boeking af te sluiten.

Overige kosten
Dit zijn de verplichte reserveringskosten. In bepaalde landen kunnen daarnaast verplichte bijdragen gelden. Deze overige kosten dienen betaald te worden bij een reservering aan Gustocamp.

Kosten ter plaatse te voldoen
De ter plaatse te betalen kosten zijn de verplichte bijkomende kosten (bijvoorbeeld toeristenbelasting) die je dient te betalen aan de accommodatie beheerder of de camping receptie. Ook de kosten voor de eventueel gereserveerde optionele voorzieningen voor gebruik ter plaatse vallen onder de kosten die ter plaatste betaald dienen te worden (bijv. kinderbed, bedlinnen, meenemen huisdier). De informatie welke op de bijkomende en optionele kosten van toepassing zijn, is per accommodatie terug te vinden op de website (bijgeboekte extra's staan vermeld op de factuur). Voor sommige campings geldt een toeslag voor de 6e en 7e persoon.

Extra's
Elektra, gas en water zijn inclusief (ook airco en verwarming, indien van toepassing, dit kan bij afwezigheid niet de gehele dag worden aangezet. Alleen als je in de accommodatie bent kun je gebruik maken van de airco of de verwarming)
Linnengoed: bedlinnen en handdoeken behoren zelf meegenomen of gehuurd te worden.
Huren van linnengoed en handdoeken, bij reservering op te geven of uiterlijk twee weken voor aankomst. Dient vooraf bij boeking betaald te worden.
Kinderbed, -stoel of badje te huur. Bij reservering op te geven of uiterlijk twee weken voor aankomst. Dient vooraf bij boeking betaald te worden.
Eindschoonmaak: De accommodatie dient te allen tijde schoon en netjes achtergelaten te worden (zoals aangetroffen). Voor sommige campings gelden in bepaalde periodes verplichte eindschoonmaak kosten. Deze dienen ter plaatse worden te voldaan.
Schadeverzekering: Voor € 2,00 per dag kun je je schade (mits niet opzettelijk) afkopen. Alleen voor kleine inventaris, max verzekerd bedrag € 50,00.
Toeristenbelasting: In Oostenrijk en Italië dient toeristenbelasting betaalt te worden, deze dient ter plaatse aan de campingreceptie voldaan te worden (soms is dit bij onze medewerkers ter plaatse). Kosten verschillen per gebied (en soms per leeftijd).

Te boeken extra's (niet op alle campings verkrijgbaar):
Tweepersoons lakenpakket (tweepersoons laken, 2 dekbedovertrekken, 2 kussenslopen en twee handdoeken) - € 25,00 per set
Eénpersoons lakenpakket (eenpersoons laken, dekbedovertrek kussensloop en een handdoek) - € 18,00 per set
Handdoek - € 3,- per stuk (100x60)
Handdoekenset - € 8,- per set (2 stuks 100x150)
Strandlaken - € 8,- per stuk (75x140)
Babypakket (kinderbed, -stoel, en badje) - € 4,00 per dag (losse items € 2,00 per dag)
Parasol met strandpen € 2,00 per dag (moet ter plaatse gehuurd worden)
Ventilator € 2,00 per dag
Schadeverzekering € 2,00 per dag (ter plaatse af te sluiten), alleen voor kleine inventaris max. gedekt bedrag € 50,00
Bolderkar € 4,00 per dag (moet ter plaatse gehuurd worden)
Buggy € 3,00 per dag (moet ter plaatse gehuurd worden, mits beschikbaar)
Nespresso cups € 5,00 voor 10 cups (alleen voor de Lounge Deluxe mobilehomes)

Waarborgsom en verplichte schoonmaak
Bij aankomst dien je de waarborgsom bij onze beheerders direct af te rekenen. De borg is € 100,00 per stacaravan of lodgetent, € 50,00 voor een Gusto tent. Heb je aan het einde van de vakantie aan de voorwaarden voldaan, dan krijg je de borg van ons terug. Indien er schade is geconstateerd of de accommodatie is niet schoon achtergelaten, dan kunnen wij de schade van de borg inhouden of als aanbetaling van totale schade innemen.

Voor sommige campings / sommige accommodaties zijn in bepaalde periodes verplichte schoonmaakkosten van de stacaravan (en (lodge)tenten) van toepassing. Nadere informatie kun je vinden op de website bij de campinginformatie. Op de overige campings en voor de bungalowtenten blijft de normale regelgeving van kracht en wordt je verzocht de accommodatie schoon achter te laten. Wil je de accommodatie laten schoonmaken? Dan kunt u veelal ter plaatse met de medewerkers hier een afspraak over maken om de accommodatie tegen betaling te laten reinigen (€ 50,00 voor stacaravan Sunset, Sunset Superior en voor de lodgetenten. € 35,00 voor de Gusto tenten. En € 60,00 Superior Deluxe, Superior deluxe Village, Lounge Deluxe, Lounge Deluxe XL , Gran Lounge deluxe en de Gusto Baby. Deze afspraak kun je achteraf echter niet meer ongedaan maken.

Indien je wilt vertrekken tussen 19.00 uur ’s avonds en 07.00 ’s ochtends, betaal je een verplichte schoonmaak. Deze regel geldt voor alle campings.

Betalingen
Op de factuur staat de huursom, welke is onderverdeeld in een aan- en een eindbetaling (in enkele gevallen is een derde betalingstermijn van toepassing). Bij ontvangst van de boekingsbevestiging (factuur) dien je 20% van uw huursom, de reserveringskosten en de eventuele annuleringsverzekering binnen twee weken te voldoen. Het restant van de huursom dient uiterlijk 10 weken voor de bevestigde aankomstdatum te zijn voldaan. Vindt de boeking plaats binnen zes weken voor de aanvang van de huurperiode, dan dient het volledige bedrag ineens te worden voldaan. Na ontvangst van dit bedrag wordt het voucher en de reisbescheiden per omgaande aan je toegezonden (per e-mail indien niet anders overeengekomen). Wij wijzen je erop, dat indien de overeengekomen betalingstermijnen overschreden worden, Gustocamp zich het recht voorbehoudt de reservering te annuleren en de cliënt aansprakelijk te stellen voor gemaakte kosten. Het is niet mogelijk om betalingstermijnen te compenseren met eventueel andere betalingen die uitstaan bij Gustocamp. Gustocamp behoudt zich het recht voor om de vordering uit handen te geven aan de gerechtsdeurwaarder. Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, alsmede de rente, zullen dan op de hoofdboeker worden verhaald.

Overeenkomst

Wijziging en annulering
Dit is een bepaling voor organisatoren van eigen-vervoerreizen betreffende een wooneenheid zoals bungalows, appartementen, stacaravans, tenten en huizen. Annuleringen dienen altijd schriftelijk (per e-mail of per brief) gemeld te worden bij het kantoor waar de reservering en de betaling werden verricht. Dit dient te geschieden door de hoofdboeker van de reis.

Annuleren conform algemene reisverkoopvoorwaarden
Indien een reisovereenkomst wordt geannuleerd door reiziger, zijn voor iedere reiziger naast de verschuldigde reserveringskosten de volgende bedragen verschuldigd:
a. bij annulering tot 42 dagen voor de dag van aankomst: 20% van de reissom;
b. bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag voor de dag van aankomst: 60% van de reissom;
c. bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) de dag voor aankomst: 100% van de reissom;
d. bij annulering op de dag van aankomst of later: 100% van de reissom. Bij een no-show (je bent niet aangekomen op de geboekte datum), vervalt het recht op het verblijf. Gustocamp zal de geboekte reis dan annuleren, zonder dat er recht is op geldteruggave.

Annulering door Gustocamp
In geval van onvoorziene omstandigheden, kan Gustocamp de reservering opzeggen. Onder onvoorziene omstandigheden wordt o.a. verstaan dat de accommodatie in zodanige staat is dat deze niet meer geschikt is voor verhuur (bijvoorbeeld: wateroverlast, bosbrand). Dit geldt ook als de reservering geen plaats kan vinden door bijvoorbeeld plotselinge verkoop van de accommodatie door de accommodatiebeheerder of een dubbel geplaatste reservering etc. Gustocamp stelt je hiervan direct met opgave van reden, telefonisch of schriftelijk op de hoogte.
Gustocamp biedt je in dit geval een gelijk- of meerwaardige accommodatie aan tegen dezelfde reissom. Deze gelijk- of meerwaardigheid van de alternatieve accommodatie beoordeelt Gustocamp aan de hand van de locatie, de categorie van de accommodatie, de faciliteiten en de eventueel opgegeven preferenties, bij de reservering bekendgemaakt.
Indien Gustocamp je geen passend alternatief aanbod doet of je niet akkoord gaat met het geboden alternatief, gaat Gustocamp over tot teruggave van de reeds geheel of gedeeltelijk betaalde reissom. Gustocamp kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele diensten door jezelf gereserveerd (bijvoorbeeld: vliegtickets, autohuur, bootovertocht, busreizen e.d.).

Wijzigingen of intrekking in geval van overmacht
Indien de uitvoering van de reservering geen doorgang kan vinden als gevolg van overmacht die bij het sluiten van de overeenkomst niet te voorzien was, is Gustocamp niet aansprakelijk en heeft de klant geen recht op schadevergoeding van Gustocamp. Onder overmacht wordt verstaan gebeurtenissen zoals oorlog, onrust, rellen, revolutie, terrorisme, stakingen, nucleaire reactorongevallen, brand of natuurrampen.

Annuleringsverzekering
Indien je via Gustocamp de verzekering geregeld heeft ben je verzekerd bij Allianz Global Assistance. Voor de exacte voorwaarden kun je telefonisch of per e-mail contact opnemen met Gustocamp. Gustocamp biedt alleen een annuleringsverzekering aan, geen reisverzekering. Deze verzekering is alleen van toepassing op de geboekte accommodatie.

Speciale wensen
Speciale wensen(z.g. preferenties) ten aanzien van de accommodaties (naast andere familie, ligging etc.) moeten direct bij boeking worden doorgegeven. Gustocamp geeft deze wensen door aan de medewerkers ter plaatse. De uitvoering kan niet worden gegarandeerd! Is een speciale wens voor de cliënt dermate belangrijk (medische gronden), dat de reis niet kan doorgaan, indien daaraan niet wordt voldaan, dan is sprake van een "essentie". Je dient deze "essentie" bij de reservering duidelijk en uitdrukkelijk kenbaar te maken. Mocht blijken, dat een verzoek/essentie niet kan worden ingewilligd, dan komt in dat geval geen reservering tot stand. Mondelinge afspraken en/of toezeggingen, niet door Gustocamp schriftelijk op de boekingsbevestiging bevestigd, zijn ongeldig.

Plaatsvervanging/in de plaatstelling
Wij maken je erop attent dat het mogelijk is, indien je, of één van de leden van jullie reisgezelschap, verhinderd is, iemand anders de opengevallen plaats te laten innemen. Indien er een extra medereiziger bijkomt, kan het zijn dat hieraan extra kosten zijn verbonden. Dit kan tot 7 dagen voor vertrek schriftelijk worden doorgegeven. Na de vertrekdatum is het niet meer mogelijk om een andere deelnemer of deelnemers toe te voegen aan de reis.

Wijzigingen
Wijzigingen van de verblijfsperiode en/of accommodatie type en/of camping zijn in overleg met Gustocamp mogelijk. Uiteraard geldt voor zover de gewenste wijziging nog mogelijk is. Wij berekenen voor wijzigingen € 25,00 per reservering plus de eventuele door de wijziging ontstane extra kosten. Indien je een wijziging wilt doorvoeren, dient de hoofdboeker dit schriftelijk aan Gustocamp door te geven.

Overnemen reservering
Indien de reservering geheel wordt overgenomen door een andere familie kunnen wij de reservering wijzigen, indien de desbetreffende accommodatie deze wijziging toestaat. Bij het overnemen van een reservering berekenen wij wijzigingskosten van € 25,00. Indien je de reservering wilt laten overnemen, dient de hoofdboeker uit de oude reservering en de nieuwe hoofdboeker dit schriftelijk aan Gustocamp door te geven.

Informatie

Faciliteiten
Bij de campinginformatie vermelden wij welke faciliteiten worden aangeboden op een camping, eventueel met vermelding van de kosten. Deze dienen ter plaatse te worden afgerekend. Dit houdt niet in dat andere faciliteiten waarvan geen kosten zijn gepubliceerd, zoals gebruik tennisbaan, telefoon, crèche, discotheek etc., gratis zijn. Vermelding van faciliteiten betekent niet dat gegarandeerd wordt dat deze altijd geopend zijn. In het bijzonder buiten het hoogseizoen kan het voorkomen dat bepaalde faciliteiten nog niet geopend, respectievelijk reeds gesloten zijn. Helaas kan Gustocamp hier geen invloed op uitoefenen, maar wij proberen je zoveel mogelijk te informeren. In incidentele gevallen geldt dit bijvoorbeeld voor een zwembad of supermarkt op de vakantie locatie. Eveneens geldt dit t.a.v. vermelde faciliteiten in de omgeving, zoals supermarkten, zwembaden, attracties, tennisbanen enz. Gustocamp verwerkt met grote zorgvuldigheid alle bekende gegevens over het bestaan en de openingsperioden/- tijden van alle faciliteiten, maar kan niet instaan voor mogelijke wijzigingen. Onverhoopte wijzigingen na publicatie worden, indien bekend, doorgegeven aan de boekingskantoren en vermeldt op onze website.

Reisdocumenten
De cliënt dient zorg te dragen voor zijn vertrek en tijdens de reis in het bezit te zijn van alle benodigde documenten (controle vooraf is derhalve dringend aan te bevelen). Het in bezit hebben van een geldig identiteitsbewijs is verplicht.

Huisdieren
Huisdieren zijn op de meeste campings en in alle typen stacaravans van Gustocamp niet toegestaan. Indien toegestaan dient de cliënt zijn huisdier bij boeking op te geven. De kosten voor het verblijf van het huisdier dienen ter plaatse betaald te worden. Wij willen je er op wijzen dat in verschillende Europese landen specifieke wetten en regels gelden met betrekking tot het doorvoeren en het op locatie in bezit hebben van huisdieren. Je dient je, voordat je op reis gaat, uitvoerig te informeren over de voorwaarden die verbonden zijn aan het reizen met je huisdier. Gustocamp kan in geen enkel geval verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele problemen die zich voor kunnen doen. In openbare gebouwen, restaurants, op de stranden en in zwembaden op de campings zijn huisdieren vaak niet toegestaan.

Huisregels m.b.t. huisdieren
Huisdieren zijn alleen toegestaan op campings die daar toestemming voor geven.
Huisdieren dienen altijd van te voren te worden aangemeld
Een toeslag voor de huisdieren dient direct te worden betaald aan de camping
Huisdieren zijn alleen toegestaan in de bungalowtenten op een aantal campings
Huisdieren mogen niet in de slaapcabines komen.
Keukeninventaris en dekens zijn niet bedoeld voor je huisdier.
Huisdieren dienen buiten de accommodatie altijd aangelijnd te zijn.
Honden die geluidsoverlast veroorzaken mogen niet alleen achter blijven bij de accommodatie.
Je dient voor je huisdier een bench of een mand mee te nemen.
Een verplichte schoonmaak dient betaald te worden.

Huisregels op de camping
Gustocamp en de gasten zijn verplicht zich te houden aan de regels van het door de camping opgestelde regelement. Dit kunnen regels zijn aangaande de toegang, het gebruik van het zwembad of ecologische regels als het scheiden van afval of gebruik van airco, faciliteiten op de camping en de voorzieningen van de camping. Een kopie van het regelement is eventueel bij ons op te vragen.

Rolstoelgebruikers en minder validen
Rolstoelgebruikers en minder validen verzoeken wij ons zo gedetailleerd mogelijk te willen informeren omtrent de mate van de handicap. Alleen op deze manier kunnen wij vaststellen of het gewenste vakantieverblijf voor je geschikt is, resp. kan worden aanbevolen.

Vaartuigen
Je kunt je boot in principe zonder problemen meenemen naar uw vakantiebestemming. Wel moet de boot voldoen aan de ter plaatse gestelde veiligheidseisen en dien je in het bezit te zijn van alle ter plaatse benodigde documenten. Controle vooraf is derhalve dringend aan te bevelen. Ook dien je zelf voor vertrek te informeren of de door jullie meegenomen boot toegestaan is op het water waar je wilt gaan varen. Gustocamp is niet aansprakelijk voor het niet toegestaan zijn van meegenomen vaartuigen. Benodigdheden zoals bijv. een boei moeten door jullie direct via de camping gehuurd worden (vooraf). Benodigdheden zoals bijv. een boei moeten door jullie direct via de camping gehuurd worden (vooraf).
Het is niet op alle campings mogelijk/toegestaan om je vaartuig naast of in de buurt van de accommodatie te parkeren. Gustocamp kan in geen enkel geval verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele problemen die zich voor kunnen doen of voor het feit dat er geen boei kan worden gehuurd.

Bouwactiviteiten, geluidshinder en milieuproblemen
Het komt incidenteel voor, dat in de directe omgeving van een accommodatie onverwacht bouwwerkzaamheden plaatsvinden. Wij kunnen hiervoor geen verantwoordelijkheid aanvaarden. Hetzelfde geldt voor geluidsoverlast door buren, kerkklokken of landbouwwerktuigen. Wij kunnen jullie ook niet beschermen tegen milieuproblemen in jullie vakantiestreek (bijv. vervuiling zeewater) en adviseren je eventuele publicaties hierover in de media te volgen.

Klachten
Indien je bij aankomst op de bestemming een fout of onvolkomenheid constateert, dan wordt er van je verwacht dat je daarvan direct melding maakt bij de medewerk(st)er ter plaatse. Dat kan vaak ongemak en klachten voorkomen. Ondanks alle bemoeienissen en zorgen is het mogelijk dat je meent een rechtvaardige klacht te hebben. Deze klacht dien je ter plaatse en direct met de medewerk(st)er van Gustocamp door te nemen, teneinde hem in staat te stellen de klacht onmiddellijk te verhelpen. Is dit niet mogelijk dan dien je terstond telefonisch contact op te nemen met het Gustocamp kantoor, ma – vr van 9.30 – 17.30 uur. Alleen dan is Gustocamp in staat de volle aandacht aan de klacht te schenken om deze ter plekke zo snel mogelijk te doen verhelpen.

Niet op de vakantiebestemming gemelde, respectievelijk niet ingediende klachten die niet telefonisch of schriftelijk door één van onze medewerkers is beantwoord, worden achteraf niet geaccepteerd. Jullie klacht moet uiterlijk binnen één maand na beëindiging van de huurperiode schriftelijk en gemotiveerd bij Gustocamp worden ingediend. Later ingediende klachten worden niet geaccepteerd. De klacht kan per post gestuurd worden naar

Gustocamp
Oosteinde 137
2271 EE Voorburg
Nederland

of per e-mail aan info@gustocamp.nl.

Indien je op eigen initiatief en zonder overleg met Gustocamp de accommodatie vroegtijdig verlaat, vervalt het recht op eventuele schadevergoeding.
Gustocamp kan niet aansprakelijk worden gesteld voor kosten van vervoer en/of verblijfskosten naar en van uw vakantieaccommodatie.

Aansprakelijkheid
Gustocamp is niet aansprakelijk voor verlies en diefstal (geld inbegrepen), beschadigingen van eigendommen en schade of letsel berokkend aan haar cliënten, door welke oorzaak dan ook. Het gebruik van alle faciliteiten en diensten op de vakantiebestemming is voor je eigen risico.
Tijdens het verblijf bent je aansprakelijk voor door toedoen van jullie en/of jullie meereizenden toegebrachte schade aan de vakantieaccommodatie, de inrichting en alle zaken welke bij het gehuurde behoren. De door de camping verstrekte reglementen dienen door alle meereizenden te worden nageleefd.
Tot de meereizenden behoort eenieder die deel uitmaakt van het reisgenootschap, danwel anderszins tot de kring van de huurder gerekend dient te worden. Derhalve is het zéér belangrijk dat je over een in het buitenland geldige WA verzekering en reisverzekering beschikt. Indien de schade niet met de verhuurder/beheerder van de accommodatie is afgewikkeld, is Gustocamp gerechtigd de huurder aansprakelijk te stellen voor de geleden en te lijden schade. Alle hieraan verbonden kosten komen voor rekening van de op de boekingsbevestiging genoemde huurder. Degene die de reis boekt voor (ook) andere deelnemers is hoofdelijk aansprakelijk voor alle anderen die hij aanmeldt. Ten aanzien van minderjarige reizigers kunnen wij melden dat deze niet zelfstandig mogen reserveren.

Evidente fouten of vergissingen op onze websites binden Gustocamp niet.
Voor de juistheid van door derden verstrekt en/of samengesteld foldermateriaal of foto's is Gustocamp niet verantwoordelijk.
De op deze website of andere promotiemiddelen gepubliceerde foto's zijn bedoeld om een indruk te geven van de vakantiebestemming en/of accommodatie. Ze zijn zorgvuldig uitgezocht en representatief voor de aangeboden accommodatie/verblijfsplaats en/of omgeving. Het is daarom mogelijk, dat de gereserveerde verblijfplaats/accommodatie niet specifiek op de foto is afgebeeld.
Met de op onze websites gepubliceerde omschrijvingen/ prijsopgaven en verblijfsperiodes zijn alle gegevens uit vorige publicaties vervallen.

Gustocamp vertegenwoordiging ter plaatse
Op alle campings (m.u.v. camping Tonnara) heeft Gustocamp eigen medewerkers. Onze medewerkers ter plaatse heten ne welkom, brengen je naar de geboekte accommodatie en checken je aan het einde van het verblijf uit. Mocht je gedurende het verblijf vragen hebben, dan kunt je tijdens de receptie uren bij de medewerkers terecht. In geval van nood, zijn zij op een noodnummer bereikbaar. Vaak zijn onze medewerkers Nederlanders of Nederlandstalig en 55+.
Op de drie bovengenoemde campings (uitzonderingen) hebben wij een nauwe samenwerking met de camping en je wordt ontvangen door camping medewerkers. Bij deze medewerkers kunt ook terecht bij vragen, problemen of aanmerkingen.

Praktische tips
Campings liggen veelal op mooie plaatsen in de natuur. Af en toe bezoek van een veldmuis, vliegen, muggen of andere dieren is niet uit te sluiten. Overlast van deze insecten of kleine dieren kan vaak geminimaliseerd worden door het zorgvuldig bewaren van de voedselvoorraad en het gesloten houden van ramen en deuren als de lichten aan zijn. Afdoende insecticiden zijn meestal te koop in de plaatselijke winkels. Muggen en insecten komen veelvuldig voor bij een verblijf aan het water.

In zwembaden is het dragen van een badmuts veelal verplicht en zijn zwemshorts niet altijd toegestaan. Een in de omschrijving vermelde EHBO-post betekent in de regel dat er minimaal een verbandtrommel aanwezig is. Parkeren is in alle gevallen op eigen risico.

Verwacht je ’s avonds wat later aan te komen dan kan het zijn dat er geen winkels meer geopend zijn, dus het is verstandig om alvast wat boodschappen mee te nemen.

CookiesCookiesCookiesCookies


Om u beter en persoonlijker te helpen, maakt deze website gebruik van cookies.Um Ihnen besser und persönlicher helfen zu können, verwendet diese Website CookiesPer ottimizzare la tua esperienza, questo sito utilizza cookies.Our website uses cookies to personalize and improve your experience.Meer weten?Wollen Sie mehr darüber wissen?Vuoi saperne di più?Want to read more?
Akkoord & sluitenAkzeptieren & SchlieβenAccetta e chiudiAgree & close